02 prosinca 2015

Digitalni marketing istočne Europe u Istanbulu – SEOZONE 2015

Jeste li nekad otišli na konferenciju bez da vas je neko pozvao? I to o temi koja vas zanima, o svom trošku? Bio sam na nekoliko koje su bile besplatne, ali i ne manje kvalitetne (POINT u Sarajevu). Prošli vikend 27-29.11. sam bio na SEOZONE 2015 konferenciji o digitalnom marketingu. Reklamu sam našao na internetu, tačnije ona je mene našla na nekom bh. portalu. To je oblast kojom se bavim preko nekoliko godina i koja me uveliko zanima. Odluka da idem je usvojena jednoglasno. Doslovno. Idem u kapacitetu samostalnog i konsultanta za digitalni marketing ZI Public Relations agencije, Sarajevo.



Platim troškove kotizacije vlastitim novcem tj. putem PayPal usluge plaćanja (PayPal.com). Pozovem taksi putem mobilne aplikacije BiTaksi (bitaksi.com). Nešto slično sve popularnijem i kontroverznijem Uber-u. BiTaksi, kao i Uber, je dokaz da moderna tehnologije preskače ostale navodne preduslove razvoja kao što su obrazovanje, modernizacija i kultura poslovanja. Naime, taksi koji vam se odazove na zahtjev upućen putem aplikacije je u nivou Golfa 2, sa presvlakama i interijerom iz doba Milke Planinc (mlađi tražite po wikipediji da saznate više o pomenutoj prvoj ženi u izvršnoj vlasti bivše Jugoslavije). Naravno ima i novijih vozila. Vozači ljubazni, ali sa slabim poznavanjem engleskog. O njemačkom nema niti govora. Zato imaju mobilne telefone sa aplikacijom kojom se obavlja sav posao, poziv taksija, otkazivanje vožnje, plaćanje po izboru gotovinom, kreditnom karticom, praćenje putanje kretanja, dijeljenje vožnje na Facebook-u i Twitter-u (to može samo korisnik usluge). Da svi znaju gdje idete i tko vas vozi. Baš sam se pitao može li nešto bez Facebook-a. Transparentnost privatnog života na sve zavidnijem nivou. Tako digitalna ekonomija funkcioniše u praksi. A digitalni marketing? Jednostavno. Već šest kompanija reklamirano o ovom paragrafu.

Interesantne činjenice o uticaju digitalne tehnologije na današnje poslovanje (Izvor: Twitter profil @aricrindfleisch)

Konferencija se održava u Hotelu Merriott u dijelu grada koji se zove Šišli. Jednostavno dolazim do akreditacije i slušalica za prevod. Ulazim u veliku salu gdje su predviđena mjesta za oko 700 posjetilaca. Pronalazim mjesto u blizini utičnice znajući da moram puniti mobitel i laptop. Ipak se mora i raditi tokom konferencije. Izvor napajanja i konekcija za internet su osnovna sredstva rada. Prva zamjerka organizatoru je upravo konekcija. Nije obezbjeđena nego se mora koristiti mreža od hotela. Zadovoljavam se mobilnim internetom. Dovoljno je brz i pouzdan u Istanbulu. Do te mjere da sam kreirao sopstvenu bežičnu mrežu na mobitelu i pristupio na istu putem laptopa i tako radio.

Lista firmi i prezentatora je bio također jedan od bitnih faktora da se prijavim. Navedem samo neke:

·        Anum Hussain (HubSpot)
·        Hannah Smith (Distilled)
·        Ian Cleary (RazorSocial)

Prvi dan konferencije je tematski posvećen tzv. SEO. Za manje upućene, SEO predstavlja optimizaciju sadržaja web stranice ili mobilne aplikacije za pretraživače poput Google.com i Bing.com. Cilj je svake firme da je kupci primijete u digitalnom svijetu. Tema mi je poznata, ali sam ostao prijatno iznenađen do kojeg nivoa se ide u toj optimizaciji i praćenju učinaka. Alati, koje su pojedini predstavili fasciniraju svojim mogućnostima. Pratite do najsitnijih detalja vaš učinak na Google.com tj. koje ključne riječi vi koristite, a koje vaša konkurencija. Sve u cilju da ste bliže potrošačima. Nevjerovatno je koliko je firmama recimo bitno da budu među prvih deset rezultata za traženi pojam koji ukucate u Bing ili Google. Tu se nalaze kupci.

Najpopularnije usluge koje nude digitalni marketing konsultanti i agencije (Prezentovala Alexandra Tachalova)

Neki od savjeta nakon prvog dana:

·        Pratiti svoji ciljanu publiku na Internetu i na osnovu toga kreirati i implementirati ključne riječi u web stranicu
·        Provjeriti i ažurirati ključne riječi svaka tri mjeseca. Korištenje Google Analytics je obavezno.
·        Koristiti alate koji analiziraju vašu web stranicu i daju vam sugestije šta popraviti kako bi bili bolje plasirani na pretraživačima.

Predstavljen je i SEOmonitor.com koji pruža usluge marketing analizu vašeg i sadržaja konkurencije, preporuke, predviđanja i izvještavanje za kompanije koje žele potencijalnim klijentima da ih brže pronađu. U praksi to ovako izgleda. Vi koristite skup ključnih riječi sa vašim sadržajem, kako na početnoj stranici tako i na pojedinačnim stranicama koje predstavljaju proizvode i usluge. Sistem analizira vaš skup ključnih riječi u odnosu na skup koji koriste konkurentske firme i nudi predviđanja koliko možete unaprijediti svoju poziciju na pretraživačima ako adekvatno ažurirate svoje ključne riječi. Odličan alat za firme koje vrše prodaju proizvoda i usluga putem Interneta.

Važost linkova u sadržaju istakla je Anum Hussain - HubSpot

Tema drugog dana konferencije je sadržaj tj. marketing sadržaja (#contentmarketing). Više nije samo dovoljno kreirati, pisati, fotografisati, snimati i sl. i nakon objave misliti da je posao završen. Toliko se dnevno proizvodi novog sadržaja da ako želite da se baš vaš sadržaj primijeti, a pogotovo od publike koju vi ciljate, morate uključiti marketing. Digitalni sadržaj podrazumijeva i digitalni marketing. Najzanimljiviji su bili blogeri koji sve sami rade. Težak zanat. Analiziraš, planiraš, zatim kreiraš i pri tom se trudiš biti kreativan, i onda još moraš raditi marketing vlastitog sadržaja. Onda ponovo analiza i tako u krug. Za uspješan blog je neophodan zaista naporan i kontinuiran rad. I naravno znanje. Pitajte Cyber Bosanku!

Bilo je govora i o prilagođavanju sadržaja za specifične uređaje. Da bi iskustvo konzumiranja sadržaja bilo na visokom nivou kreatori sadržaja se zaista moraju potruditi i prilagoditi sadržaj svakom specifičnom uređaju. Nije dovoljno samo pretvoriti knjigu u PDF i objaviti na Internetu. Moje iskustvo govori o knjigama kupljenim na Amazonu da nova izdanja iste knjige dobijem besplatno čim se objave, ako su mi termini nejasni uključim opciju koja mi dodatno objašnjava pojedine termine i pojmove na engleskom. I naravno ako baš nemam vremena za čitanje imam opciju i audio slušanja knjige. Digitalno izdavaštvo je posebna tema i više nije u službi samo čitaoca nego i slušaoca.

Emocije započnu odnos, a činjenice ga održavaju.

Ovo su neki od savjeta nakon drugog dana za marketing sadržaja:

·        Kreirati naslove koji uključuju ciljanu publiku i ključne riječi unutar samog naslova
·        Organizovati sadržaj po temama jer je gradnja bolje pozicije na pretraživačima dugoročan posao
·        Dijeliti sadržaj sa društvenim mrežama po nekoliko puta pazeći na vremenske zone i vrijeme koje odgovara vašoj ciljanoj publici
·        Prilagoditi e-mail poruke mobilnim uređajima sa manje linkova dok na desktop i laptop isti sadržaj ima više linkova na relevantan sadržaj van i unutar iste domene.
·        Koristiti okvir za kvalitetan sadržaj koji uključuje jednostavnost, konkretnost, buđenje emocija i potrebe da dijelite taj sadržaj

Koristan je i alat koji određuje emotivno marketinšku vrijednost naslova, tj. EMV. Pokušajte sami na http://aminstitute.com/headline/

Tu se nezaobilazne društvene mreže i E-mail marketing. Navedeno je da je najveći povrat investiranog (ROI) korištenjem E-mail marketinga. Društvene mreže su na drugom mjestu. Trend čitanja email poruka na mobilnim uređajima je u porastu (51%). Stoga svi koji koriste E-mail marketing moraju naslov i uvod prilagoditi kako bi poruka bila pregledana. Predstavljene su i interne društvene mreže kao alat za unapređenje poslovanja unutar velikih kompanija.

SEOZONE ekipa sa prezentatorima
Drugi dan je zavrio prezentacijom kreiranja sadržaja sa tematikom koja je privlačna. Seks i hrana. Fokus je ipak bio na hrani tako da sam otišao gladan. Inače prezentator je bio Batuhan Apaydin iz firme Yemek.com koja radi digitalni marketing za Yemeksepeti.com koja je prodata za 600 miliona USD. Trenutno je to najskuplja transakcija sa digitalnim firmama Turske.

Treći dan konferencije je bio rezervisan za praktične primjere i demonstraciju pojedinih alata. Radionice su bile podijeljene u dvije posebne sale. Jedna više fokusirana na optimizaciju, a druga na marketing sadržaja. Na obje radionice se moglo nešto novo naučiti, steći novi kontakti i eventualno novi poslovni partner.

Tokom pauza se moglo razgovarati sa firmama koje su imale svoje štandove. Zanimljivo je da su skoro na svakom štandu bili vlasnici ti koji su predstavljali ponudu. Meni najzanimljivija je bila ponuda 3D printanja brendiranih figurica sa vašim licem. Stanete na podij, skeniraju vaše lice sa tabletom i odaberete neki od logotipa ako nemate svoj. Rezultat printanja je figurica sa vašim likom. Malo je nedostajalo da se isprintam i poklonim figuricu svom petogodišnjem sinu. Ipak, iako je u fazi super junaka (Iron man, Hulk i sl) ne bih da ga zbunjujem. Pa tata je Hulk!

Printanje igračaka sa vašim licem.
Zaključak je da je ovo jedna od boljih konferencija o temi o kojoj su govorili ljudi iz prakse koji iza sebe imaju realne rezultate u prodaji. Organizacija vrlo dobra uz nadu da iduće godine tematski prošire konferenciju. Očigledna je potreba za marketing putem društvenih mreža, kao i o novim konceptima, marketing u IoT (internet of things) i sl. Hvala SEOZONE i vidimo se 2016.

Twitter priča sa konferencije:




Nema komentara: