04 srpnja 2008

Razvijaj lokalno - komuniciraj globalno

Autor: Dženan Buzadžić
U svijetu komunikacija internet je sve prisutniji. Efikasno se koristi i kao medij za marketing i promociju. U Bosni i Hercegovini Internet je sve prihvatljiviji način komuniciranja, kako u poslovnim, tako i u komunikaciji lokalnih organa uprave. Lokalne zajednice trebaju iskoristiti potencijale Interneta za sopstveni razvoj. A Internet im to omogućava kao niti jedan medij do sada.
Pomoću Interneta, lokalne zajednice i organi uprave imaju priliku predstaviti se globalnoj publici, i time doprinjeti svom razvoju. Osim što putem E-mail komunikacije organi uprave mogu predstavljati projekte lokalnog razvoja raznim donatorima, investitorima i ostalim zainteresovanim stranama širom svijeta, tako i putem zvaničnih web prezentacija.  Prije pojave Interneta, lokalne zajednice su svoje razvojne potencijale morale komunicirati hijerarhijski – koristeći često složen i kompliciran sistem viših organa uprave.   Lokalnim organima uprave je ukazano na potrebu efikasnog komuniciranja putem E-maila, kao i korištenje istog u marketinške svrhe.
Trend korištenja formi komunikacije

Efikasna komunikacija

Imajući u vidu sve prednosti Interneta za lokalne zajednice, nastoji se zajedno s predstavnicima lokalnih organa uprave, nastoji ukazati na razvojne mogućnosti lokalnih zajednica efikasnim korištenjem Interneta. Time mogu samostalno predstavljati i promovisati razvojne mogućnosti. Unapređenjem Internet komunikacije se doprinosi i samom cilju seminara - ukazati lokalnim organima uprave, nevladinim organizacijama i medijima na neophodnost tog vida komuniciranja u smislu razvijanja lokalne zajednice kao brenda. Osim prednosti predstavljanja informacija u različitim formatima, Internet omogućava i formiranje virtualnih grupa (Google, Yahoo i sl.), gdje bi u konkretnom slučaju lokalne zajednice imale mogućnost razmjene iskustava, razvojnih projekata, dokumenata i svih drugih informacija vezanih za razvojne potencijale. Na ovaj način lokalne zajednice otvaraju nove mogućnosti razvoja, rezmjenjujući znanja i iskustva. Na ovaj način bi se pomenuti seminar mogao održavati i putem Interneta uz minimalan utrošak resursa, u odnosu na klasičan seminar. 

Lokalni razvoj putem Interneta

Kao oblasti koje se mogu promovisati putem Interneta navedene su turizam, proizvodnja sa ekoloskim predznakom i svi drugi potencijali koji se mogu ponuditi potencijalnim investitorima. Organi lokalne uprave uvidjeli su da je putem Interneta dostupna svjetska javnost pa s tim u vezi i potreba da se sadržaj prilagodi Internetu kao mediju korištenjem višejezičnog sadržaja. Primjeri opština Livno, Cazin i Ribnik ukazuje nam na još uvijek neiskorištene potencijale Interneta prilikom predstavljanja razvojnih potencijala ovih opština. Naime, svaka od pomenutih opština na svom teritoriju posjeduje neku jedinstvenu turističku atrakciju. U okolini Livna se nalazi jedno od rijetkih staništa divljih konja u Europi. Ribnik je poznat po čistim rijekama i vrsti ribolova fly fishing. Na teritoriji opštine Cazin postoji nekoliko srednjovjekovnih građevina, gdje se isiće srednjovjekovni grad Ostrožac. Svi pomenuti turistički resursi se putem Interneta mogu sistematski predstaviti i ponuditi potencijalnim investitorima. Lokalna uprava treba imati značajniju ulogu u smislu osiguranja neophodnih uslova i pogodnosti za investiranje u turizam, i te informacije istaći na svojim web stranicama.

Problemi efikasne komunikacije

Na seminaru se uvidjela i neophodnost za saradnjom sa postojećim lokalnim poslovnim subjektima i putem Internet komunikacije, koja može doprinjeti efikasnijoj lokalnoj upravi i uspješnijem poslovanju lokalnih firmi. Angažovanje NVO sektora također doprinosi razvoju lokalnih zajednica, posebno u segmentu ekologije i turizma. Predstavnik NVO Kult Brčko, Sead Sadić navodi probleme, kao i ideju koja bi doprinjela razvoju Brčko Distrikta: ”Brčko Distrikt je kao specifičan dio BiH u puno segmenata uspio, ono čemu se baš ne može pohvaliti jeste sama promocija i prezentacija na Internetu, prije svega Vladine institucije. Također Brčko se ne može pohvaliti da ima veliki izbor mogućnosti priključenja na Internet, pa zbog toga pokreću ideju da Brčko Distrikt BiH pruži svim građanima besplatan bežični Internet.” Tokom seminara utvrđeno je da se lokalni organi uprave suočavaju sa mnogo problema prilikom predstavljanje na Internetu. Tu je najizraženiji problem ljudskih resursa, i to posebno u manje razvijenim opštinama. Kao autor modula ”Internet komunikacija lokalnih zejednica” ukazujem na neophodnost angažovanja osobe na zadacima vezanim za Internet komunikaciju, i s tim u vezi sugerišem planiranje osiguranja neophodnih resursa u organima lokalne uprave.

Graditi brend lokalne zajednice putem Interneta

Istaknut je i nedostatak aktivnosti vezanih za web marketing koje mogu doprinjeti efikasnijoj promociji dostupnih informacija na Internetu vezanih za lokalnu zajednicu. S tim u vezi aktivnosti kao Search Engine Marketing, Email marekting i web oglašavanje mogu pozitivno uticati na brend lokalne zajednice. Internet komunikacijom trebaju biti zadovoljni prije svega sami korisnici, pa tako i stanovnici lokalne zajednice. Zadovoljenjem potreba korisnika web prezentacije, organi uprave stvaraju i jačaju brend zajednice u čemu su se složili svi učesnici seminara. Potencijal interneta treba iskoristiti za promociju razvojnih mogućnosti lokalne zajednice. Naročito, imajući u vidu globalni karakter Interneta, lokalne zajednice u Bosni i Hercegovini postaju dostupne i svakom stanovniku naše planete.

Nema komentara: