12 kolovoza 2014

Društveni mediji i borba kandidata

Analizu je objavio Magazin START BiH
Nekad poželite da imate mogućnost direktno pitati kandidate za članove Predsjedništva BiH zašto vam kasni plata i mogu li oni nešto učiniti po tom pitanju ako budu izabrani? Zašto vašeg poslodavca ne sankcionišu kada vam ne uplaćuje zdravstveno osiguranje?
Društveni mediji sada omogućavaju direktnu komunikaciju kandidata sa glasačima ili još bolje glasača sa kandidatima.
Svjedoci smo ekspanzije korištenja Facebook-a i Twittera čak i kod naših političara. Neki kandidati to rade da bi komunicirali sa bazom, neki radi trenda i statusa, a neki jer su uvidjeli da bez društvenih medija teško da mogu biti izabrani. Tako i izborna utrka za bošnjačkog člana predsjedništva postaje zanimljiva upravo zbog društvenih medija. Na Facebook-u već traje borba svih protiv svih. Moramo priznati da kao potencijalni glasači imamo sad novu mogućnost komunikacije sa kandidatima. Možemo ih kritikovati, pitati, podržati, sugerisati neke aktivnosti, ukazivati na probleme itd iz svog doma ili putem mobitela gdje god se nalazili. Pitanje je koliko će to mnogi iskoristiti da bi došli do kanditata kojem će dati svoj glas a i koliko će se kandidati korigovati i ispuniti zahtjeve javnosti. Naravno obečano na Facebook-u soatje prilično dugo vidljivo!

U nastavku je kratka analiza njihovih profila korištenjem usluge www.socialbakers.com i statistika Facebook-a.
Od deset zvaničnih kandidata našli smo do 11.8.2014. šest zvaničnih profila na Facebooku:
Ako želite da komunicirate sa kandidatima prijavite se na facebook i posjetite navedene linkove.

Pored broja trenutnih fanova i vremena postojanja profila u analizi navodimo i trendove rasta, kratku analizu sadržaja i nivo angažiranosti publike.
Po broju fanova profila trenutno najviše imaju Fahrudin Radončić i Bakir Izetbegović. Njihovi profili su i najstariji tako da ovo predstavlja i relativno mali broj fanova imajući u vidu da su profili kreirani prije nekoliko godina. Kandidati Bakir Hadžiomerović i Dr. Emir Suljagić koji su kreirali svoje profile prije nekoliko sedmica trenutno imaju oko 8000 fanova. Sudeći po trendu vrlo brzo će prestići pomenute Fahrudina Radončića i Bakira Izetbegovića.
Najbrži trend rasta broja fanova imaju kadidati Bakir Hadžiomerović i Dr. Emir Suljagić. Podatke o kandidatu Dr. Mustafi Ceriću nismo uspjeli dobiti pomoču www.socialbakers.com
Angažovanost (people talking about this) korisnika govori o količini korisničkih akcija u šta spadaju lajkovi (like), komentari (comments) i dijeljenje sadržaja (share). Ovaj podatak najviše govori o trenutnoj popularnosti profila kod korisnika.
Sadržaj profila svih kandidata zadovoljava osnovne standarde iz najbolje prakse i potvrđuje iznesenu činjenicu da je kampanja uveliko počela.

Analizom profila vidimo da kandidati Bakir Hadžiomerović i Dr. Emir Suljagić postavljaju sadržaj na dnevnoj osnovi sa preko nekoliko stotina lajkova, desetine komentara i dijeljenja sadržaja. Oba profila sadrže i kritičke komentare što govori o otvorenosti prema javnosti.
Profil kandidata Bakira Izetbegovića ima nešto manju angažovanost javnosti uz istu dnevnu frekvenciju objavljivanja. Primijeti se i veća aktivnost korisnika iz Turske kao i nepostojanje kritički nastrojenih komentara.
Profil kandidata Fahrudina Radončića ima nešto manju angažovanost javnosti ali i manju frekvenciju objavljivanja sadržaja. Pojedini sadržaju imaju izuzetno veliku angažovanost javnosti.
Jedino profili kandidata Dr. Mustafe Cerića i Dr. Emira Suljagića su otvoreni da svi korisnici mogu postaviti sadržaj ili fotografiju na njihov timeline (status update).
Twitter profili kandidata nisu toliko popularni kao Facebook profili ali imaju potencijal za komunikaciju sa uticajnim pojedincima i medijima. Naravno i svakom od nas daje mogućnost da komuniciramo sa kandidatima. Pregled Twitter profila i broja fanova pokazuje da je trenutno kandidat Bakir Izetbegović ima najviše pratilaca (followera):

Ostaje da pratimo kampanju i putem društvenih medija i da vidimo da li veći angažman na Facebooku ili Twitteru može rezultirati i ekvivalentnim rezultatom kandidata na izborima 2014.

Nema komentara: