01 lipnja 2007

Internet turizam

Vrijeme godišnjih odmora je pred nama i mnogi od nas traže najbolji mogući način da ga provedemo. Prije smo bili ograničeni na turističke urede u mjestu prebivališta i vodeće svjetske turističke operatore i njihove programe. Ti programi su u većini slučajeva bili orijentirani na aranžmane u velikim turističkim centrima što je uveliko umanjivalo šanse za razvoj turizma u manje poznatijim, ali ne i manje atraktivnijim, turističkim destinacijama.

Pojava Interneta je omogućila upravo tim manje poznatim turističkim destinacijama da sami predstave svoje potencijale i pokušaju privući goste. Ako ukucate u neki od pretraživača željenu destinaciju u svijetu, kao rezultat dobit će te stotine web prezentacija velikih i malih turističkih operatera sa programom za tu destinaciju. Također je moguće da kao rezultat dobijete i neku zvaničnu web stranicu te destinacije. Prezentacije su uveliko korisne jer vam mogu dati dosta detaljan opis svih zanimljivosti vezanih za to mjesto. To vam uveliko može pomoći pri snalaženju kada tamo budete i fizički prisutni. Stoga i na vaša potencijalna pitanja turistički vodić neće kolutati očima jer ste već donekle prošli virtualni obilazak i posjedujete osnovne informacije.

Iz fotelje u muzeje

Mnoge institucije, kao što su muzeji i galerije, su prisutne na Internetu i time olakšavaju potencijalnim posjetiocima dostupnost informacija. Možemo naučiti dosta o prošlosti Egipta putem edukativnih tekstova i ilustracija na www.eternalegypt.org/. Tu su i trodimenzionalne prezentacije pojedinih znamenitosti kao što je grobnica faraona Tutankamona i sl. Potencijalni posjetioci Zemaljskog muzeja Bosne i Hercegovine mogu naći osnovne informacije na www.zemaljskimuzej.ba/ i time uveliko biti informisani o aktivnostima muzeja i njihovim postavkama i prije same posjete. Upravo je Internet taj koji pomaže muzejima da se promovišu i budu dostupni onima koji nemaju mogućnost stvarnog obilaska. Ujedno je to i aktivnost koja pomaže upoznavanju sa raznim kulturama na našoj planeti. Sa nekoliko klikova možemo otići i obići Egipat i piramide, zatim pogledati izložbu Van Gogha u Amsterdamu i upoznati se sa srednjovjekovnom Bosnim i Hercegovinom na http://www.bobovac.org/. Koliki potencijal kriju sami muzeji pokazuje činjenica da je organizacija za dodjelu Internet domena, kreirala krovnu domenu .museum, gdje bi se trebali registrovati muzeji širom svijeta i time biti pod jednom krovnom domenom. To će umnogome olakšati "obilaske" raznih muzeja za kratko vrijeme i olakšati mnogim istraživačima, akademskim radnicima, studentima upoznavanje sa raznim kulturama, umjetnošću, istorijom itd. Listu muzeja koji su se već registrovali pod .museums možete naći ovdje http://index.museum/.

Miš u ruke i krenite u obilazak gradova

Mnoge gradske uprave su olakšale svojim posjetiocima njihov boravak omogućavajući im pravovremene korisne informacije na svojim zvaničnim web stranicama. Time je urbani turizam još dodatno unaprijeđen sa raznim mapama, najavama koncerata, predstava, izložbi, zabava, pa čak i uslugama za upoznavanje na internet stranicama turističkih metropola. Online posjetioci stranica grada kojeg dolaze kao turisti obilaziti su spremniji i organizovaniji nego što je to bio slučaj prije. Recimo, posjetiocima Beča proporučujem da prije posjete internet stranicu http://www.vienna.at/ gdje mogu naći dosta korisnih informacija. Internet omogućuje turistima racionalnije korištenje vremena, obilazak većeg broja znamenitosti, bolje snalaženje u gradskom saobraćaju, efikasniji pronalazak i rezervaciju smještaja i osjećaj sigurnosti zbog posjedovanja informacija o gradu u kome se možda i prvi puta nalaze. Možemo tome dodati i Google Earth (http://earth.google.com/), čijim korištenjem se može dodatno olakšati snalaženje u gradu sa realnim prikazom. Time možete dobiti i uvid u realnu sliku nekog parka, i o lokaciji restorana ili hotela. U svakom slučaju prije nego se uputite negdje, ukucajte tu destinaciju u http://www.google.com/!

Avanturizam u porastu

Nekako uporedo sa procesom globalizacije i otvaranjem novih turističkih destinacija došlo je i do zasićenosti masovnim turizmom. U razvijenim zemljama se sve više okreću avanturizmu i posjeti destinacijama koje nisu dio standardnih aranžmana, a zbog svojih specifičnosti i nepristupačnosti veliki tour operatori ih ne uvrštavaju u svoju ponudu. Jednostavno ne nalaze ekonomsku isplativost da vode manje grupe na realtivno teško dostupne destinacije. Također su male zemlje našle svoju šansu da predstave svoje turističke destinacije koje su drugačije od onih već klasičnih (Španija, Egipat i sl.). Sada su i manje turističke organizacije i destinacije dobile priliku da se same organizuju i sa malim financijskim ulaganjem promovišu na Internetu. U početku su privlačile avanturiste koji žele biti negdje među prvima, a sada je ta potražnja za seoskim turizmom, raftingom, penjanjem uz stijene, paraglajdingom i sličnim aktivnostima vezanim za turizam, uveliko u porastu, kako u svijetu, tako i kod nas.

eTurizam u nas

Ko je od vas čuo za selo Lukomir? Kada ukucate u Google taj pojam, dobijete desetak hiljada stranica o toj destinaciji. Za one koji ne znaju, to je malo selo na Bjelašnici iznad kanjona Raketnice sa 50-tak kuća i tradicionalnim načinom života. Dnevno Lukomir obiđe oko 100-200 turista u ljetnoj sezoni. Zimi taj obilazak već spada u avanturizam jer visina sniježnog pokrivača bude i do 5 metara. Sve je veći broj i organizatora raftinga. Rijeke kao što su Neretva, Una, Vrbas i Tara pružaju idalne uslove za taj vid turističkih aktivnosti. Sve su to lijepe rijeke, a njihove najatraktivnije dijelove možete jedino i vidjeti, ako ste dio rafting tima. Upravo je Internet omogućio rafting klubovima da se predstave čitavom svijetu i time privuku sve zainteresovane. Čak im EU pomaže razvoj bh. turizma što se ogleda ako posjetite Internet stranicu http://www.bhtourism.ba/ gdje možete naći osnovne informacije o turističkim potencijalima Bosne i Hercegovine. Tu su također i manje organizacije kao što je park prirode Hutovo Blato (http://www.hutovo-blato.ba/), zatim jedna od atraktivnijih pećina u svijetu (http://www.vjetrenica.com/). Ako ste zainteresovani za ekstremne sportove kao penjanje po stijenama, paraglajding i sl. više informacije možete naći na stranicama kluba ekstremnih sportova Scorpio (http://www.scorpio.ba/). Ako ste od onih koji su zainteresovani za laganu šetnju i istorijska mjesta, preporučujem obilazak Kraljeve Sutjeske i Bobovca. To je srednjovjekovna postojbina Bosne i Hercegovine sa bogatim muzejom u franjevačkom samostanu sa preko 30 knjiga starijih od 500 godina i ostacima zamka posljednjih bosanskih kraljeva. Više informacija o ovoj destinaciji možete naći na http://www.bobovac.org/ a i raspitati se za mogućnost pomoći fondaciji za rekonstrukciju srednjovjekovnog grada Bobovac.

Mogao bih ovako da pišem strane i strane ali ostavljam i vama da ako ste zainteresovani za obilazak destinacija u Bosni i Hercegovini, upišete željenu destinaciju u Google i sljedeći odmor provedete negdje u BiH. Internet je omogućio mnogim stranim državljanima da dođu na naše prostore, pa tako ostanete iznenađeni kada sretnete nekog Novozelanđanina negdje u vrletima oko Bjelašnice ili Zelengore i koji vam u superlativima priča o ljepotama područja. Oni su očigledno svjesni tih ljepota, jer dolaze u sve većem broju. A jesmo li mi?!

2 komentara:

Anonimno kaže...

Good post.

Anonimno kaže...

прочитајте цео блог прилично добро