25 travnja 2007

Internet: govornica 21. vijeka

Proteklih mjeseci smo svjedoci sve većeg prisustva političara na Internetu, kao i njihovog planskog korištenja tog medija za ciljeve pridobijanja simpatija i naravno onog najvažnijeg u politici, glasova. Taj trend se posebno ogleda u sve zahuktalijoj kampanji za predsjedničkog kandidata ispred Demokratkse stranke u Sjedinjenim Američkim Državama. Dva medijski najizloženija kandidata, Hilari Klinton i Barak Obama, koriste sve agresivnije internet kao medij u svojim kampanjama. Nakon pojave videa pod imenom "Hilllary 1984" na YouTube (www.youtube.com) i činjenica da je isti video pogledalo nekoliko miliona ljudi i samim tim izgradilo neki stav prema kandidatima, važnost interneta kao političkog "bojnog polja" se itekako povećala. Očigledno je da su kandidati i njihovi timovi uvidjeli da na jednostavan i finansijski povoljan način mogu doći do potencijalnih glasača i simpatizera. S druge strane, ove Internet reklamne kampanje ukazuju na činjenicu, da niti kandidati, a niti vodeće medijske kuće nemaju kontrolu nad samim dijalogom tokom kampanje. Na Internetu se može postaviti od strane bilo koga video, audio ili pisani materijal koji je za ili protiv određenog kandidata. U ovoj činjenici se krije ogroman potencijal, ali i određene opasnosti. Tako je pomenuti video napravio određenu štetu kandidatkinji Hillary Clinton, ali je nakon spoznaje da je napravljen i objavljen od strane pojedinca koji je dio tima kandidata Barak Obame, uticao negativno i na njegov javni imidž.


Internet kompanije i stranice koje se bave društvenim umrežavanjem (social networking) već se uveliko obogaćuju sadržajem namijenjenim političoj borbi kandidata. Niti velike marketinške kuće više nisu u iluziji da će tradicionalnim metodama dovesti svoje kandidate do željenih rezultata. Politički kandidati sve više prebacuju svoju borbu na Internet gdje se uspostavljaju i posebne oblasti za tu namjenu. Tako je YouTube uspostavio YouChoose 08 isključivo namijenjen za politički sadržaj tokom predsjedničkih izbora 2008. Također i MySpace (www.myspace.com) je pokrenuo Impact (impact.myspace.com) stranicu sa političkim sadržajem koja će omogućiti kandidatima da prikupljaju "virtualnu" podršku i simpatizere. MySpace i YouTube imaju desetke miliona registriranih korisnika kao i isto toliko posjetitelja mjesečno, što je ogroman potencijal za kreiranje javnog mijenja i osvajanje političkih poena.

Koliko Internet kao novo bojno polje u političkoj borbi donosi prednosti, krije i određene zamke za stratege političkog marketinga. Tako recimo, nakon što su članovi Hillarynog tima poslali zahtjev Obaminom timu da ukloni pomenuti video sa YouTube-a, i dobili negativan odgovor, pošto sam Obamin tim nije imao veze sa kreiranjem spornog videa, svi su uvidjeli da postoji problem sa sadržajem koji može postaviti anonimni korisnik, bez obaveze indentifikacije. Tako da u principu politički kandidati sada mogu očekivati "napade" sa bilo koje strane i od bilo koga ko ih ne simpatiše, a posjeduje dovoljno sposobnosti, talenta i znanja da kreira neki kvalitetan video ili audio materijal. Uz sve ovo, Internet dodaje i svoju karakteristiku dostupnosti koja je mnogo veća od ostalih medija, što u konkretnom slučaju omogućava milionima Amerikanaca da ovaj put budu "bliže" političkoj borbi nego što je to bio slučaj ranije. Ostaje nam da vidimo kako će eksperti za komunikaciju svakih od kandidata da odgovori na izazove i mogućnosti ovih novih kanala za komunikaciju sa potencijalnim glasačima. Nadamo se da će i naši bh. političari uvidjeti neke prednosti i sve više koristiti ovu govornicu 21. vijeka.

Nema komentara: