14 listopada 2014

Društvo, mreža i politika

Sjećate li se filma "Društvena mreža" i posebno dijela gdje se u ne baš najboljem svijetlu pominje Bosna i Hercegovina? Jedna od protagonistkinja komentariše kako u Bosni i Hercegovini nema niti puteva, dok je sve više korisnika Facebook društvene mreže. Taj fenomen i nije baš svojstven samo u našoj državi. Nakon tačno četiri godine možemo reći da smo malo napredovali sa putevima, ali još više sa brojem korisnika Facebook-a. Počeli smo koristiti tu web aplikaciju i za profesionalnu komunikaciju, e na samo dokolicu. Čak su i političari počeli ozbiljno koristiti društvene mreže. Nije mali broj milion potencijalnih glasača na Facebook-u u BiH. A tu je i jednostavan pristup dijaspori. U proteklom periodu bili smo svjedoci velike bitke na društvenim mrežama. Pojedini kandidati su tome pristupili planski,

Oni koji gledaju broj fanova mogli su pratiti neizvjesnu trku. Izmjenjivali su se na vodećoj poziciji i Fahrudin Radončić i Bakir Izetbegović. Međutim do 10. oktobra najviše fanova ima Bakir Hadžiomerović. Ne zaostaje puno niti Emir Suljagić, koji se isticao kontinuirano najvećim brojem angažovanih korisnika Facebook stranice, što mnogi komunikacijski stručnjaci uzimaju kaj najvažniji indikator popularnosti. Među fanovima Martin Raguž, Bakir Hadžiomerović i Emir Suljagić imaju oko 90% korisnika iz BiH pa zaključujemo da će većina njih i glasati za kandidate koje su "LIKE". Uzimajući u obzir brojeve fanova, njihove demografske podatke i angažovanost korisnika na Facebook-u možemo očekivati da će se voditi interesantna borba između kandidata.


Sličnu neizvjesnost možemo očekivati i u trci za člana Predsjedništva BiH iz reda hrvatskog naroda. Kandidat Martin Raguž ima velik broj pristalica i veliki broj pozitivnih komentara na svojoj Facebook stranici, dok favorizirani kandidat Dragan Čović nije posvetio veću pažnju tom vidu komunikacije sa potencijalnim glasačima. Očigledan je kampanja na društvenim medijima Martina Raguža dobro i kvalitetno planirana.

Stopa angažovanosti na društvenim medijima predstavlja odnos broja angažovanih akcija (like, comment i share) i ukupnog broja fanova. Po ovom indikatoru najviše je popularan kandidat Martin Raguž (1,19) , dok solidno kotiraju Sefer Halilović (1,03) i Emir Suljagić (0,76). Imajući u vidu broj fanova koji dolaze iz Bosne i Hercegovine prednost je na strani Martina Raguža i Emira Suljagića.

Ako uzmemo u obzir da je ogromna većina korisnika Facebooka mlada populacija do 30 godina starosti i gore navedene indikatore možemo zaključiti da kandidati koji imaju najbolje Facebook stranice mogu pobijediti ako izlaznost mladih bude masivnija nego ranijih godina. U protivnom prevagnut će oni kandidati koji imaju iza sebe disciplinovane glasače srednje dobi i starije.

Sigurno je da korištenje društvenih mreža omogućava kandidatima direktnu komunikaciju i angažman sa mladim glasačima. Ostaje da vidimo koliko će to imati uticaja na krajnjim rezultatima. Nadamo se da će izabrani kandidati nakon 12. oktobra raditi kvalitetnije kako bi nas u eventualnom drugom dijelu filma sa početka teksta predstavili kao državu koja ima i kvalitetne puteve, i da ne koristi društevne mreže samo za dokolicu.

Nema komentara: